Week 11 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Januari 2014 | Spanje, Salamanca

Zo dit was me toch een druk weekje! Maar zoals gewoonlijk zat het weer vol met leuke dingen ☺ Ik wil bij deze even mijn excuses voor de nogal lange blog, ik was aan het typen en typen en toen was ie ineens zo lang. Voor degene die t aandurven, veel leesplezier en succes gewenst!

Deze week zaten er weer twee nieuwe mensen bij in de klas; een vrouw uit Rusland en een meisje uit Taiwan! Qua grammatica is het nu nog allemaal herhaling, maar begrijp alles beter en kan t beter toepassen, al blijft het af en toe wel moeilijk. Maar goed vanaf volgende week komt er voor mij ook weer nieuwe stof aan. Ik ben benieuwd. Deze week draaide het in de communicatielessen om presentaties over je woonplaats/ provincie/ plaatsen of steden die voor jouw belangrijk was. Deze week waren 4 studenten aan de beurt waaronder ik. Dinsdag was het mijn beurt. Het was erg leuk om ze met dingen kennis te laten maken als de Nederlandse plaatsnamen, eten als een worstenbroodje, mijn woonplaatsje Zevenbergen (het leuke is dat je Zevenbergen gewoon kunt vertalen naar het Spaans, nl. siete montañas, hier heb ik al veel mensen mee lastig gevallen, haha) en natuurlijk mocht carnaval niet aan het rijtje ontbreken. Ook was het leuk om kennis te maken met de manier van leven en de plaatsen van de andere mensen. Vooral mijn docente was erg jaloers op alle grote vrijstaande huizen die we hadden, hier in Spanje komt dat veel minder voor. Huizen zijn meer iets voor kleine dorpjes en vakantiehuisjes, ze leven hier vooral in appartementen. Verder hebben we het deze week ook verschillende serieuze onderwerpen gehad in de klas en dan merk je af en toe wel dat er verschillende gedachte over verschillende onderwerpen zijn. Af en toe is het wel lastig om dat te kunnen begrijpen, maar aan de andere kant is het heel interessant om te weten hoe de mensen denken. Deze week hebben we afgesloten met een leuk Spaans spel. Er waren twee teams en natuurlijk had mijn team gewonnen, haha.

Heel de week druk geweest met van alles en nog wat, ging helaas ten koste van mijn slaap en als ik kon slapen sliep ik minder prettig, dus hallo wallen. Maandagmiddag was ik heel de middag druk bezig geweest met mijn presentatie voorbereiden, daar gaan uiteindelijk toch wel wat meer uurtjes inzitten dan je denkt en er moest ook nog best wat huiswerk gemaakt worden. Dinsdag heb ik even geskypet met Monique, ben ik naar een conferentie geweest over wat algemene kennis, tradities en feesten van Salamanca, vervolgens nog naar Zumba geweest waar ik aan de praat raakte met een meisje wat hier op de universiteit studeert, ik bedoel hoe tof is dat ik ontmoet zelfs mensen in de sportschool! Uiteindelijk ben ik ’s avonds nog wat met Sterre gaan drinken en toen kwamen we twee mensen van school tegen en toen hebben we met zijn allen gezellig wat gedronken. Woensdag ben ik nog naar een conferentie geweest en ik dacht laat ik verstandig doen en optijd naar bed aangezien ik die ochtend heel de les bezig was geweest met mijn ogen openhouden. Alleen het nut van een nachtje op tijd slapen werkt wat minder als je niet super slaapt en de dag erna weer vrolijk doorgaat met druk bezig zijn. Ben ’s middags wat gaan drinken met twee vrienden, daarna doorgegaan naar Zumba en ’s avonds in het appartement verzameld met een hoop mensen van school en vervolgens zijn we de stad in gegaan. Veel slaap zat er die nacht dus niet echt in. Vrijdag ben ik druk bezig geweest met wat dingen regelen en kopen van de verjaardag van Maria, haar verjaardag was deze zondag namelijk. Uiteindelijk ’s avonds nog even langs Camille en Ram geweest, want Camille ging dit weekend helaas naar huis toe, dus ging even langs om afscheid te nemen. Dat even duurde alleen weer wat langer dan gepland.

Na een druk weekje had ik ook weer een druk weekendje voor de boeg en ben ik helaas nog niet aan mijn rust toegekomen, maar dat maakt niet uit, want het is alle leuke dingen waard. Zaterdagochtend geen uitslapen voor mij, want ging samen met twee vrienden (eentje zit bij mij op school en de andere was een Spaanse vriend van hem die ik van eerder kenden, dus heb heel de tijd Spaans gepraat, goed bezig he, haha) een klein plaatsje bezoeken: ‘Madrigal de las Altas Torres’, de geboorteplaats van Isabelle, de beroemde katholieke koningin. Was erg leuk om eens dorpje te zien. Er waren allemaal kleine schattige huisjes met gordijnen voor de deur en alles was zo oud en uitgestorven, helaas was het koud, heel veel wind en ook nog regen, dus maakte het niet leuk om er uren rond te lopen. We zijn uiteindelijk ergens tapas gaan eten en toen met de bus terug. Vervolgens op ziekenbezoek geweest bij Klaas, naar huis om te eten, omkleden en naar Ram’s appartement, dat is echt mijn tweede huis hier in Salamanca! Hier weer verzameld met iedereen die maar wil komen, heel gezellig. Vervolgens de stad voor weer een leuk feestje. Na t avondje stappen bleek t sneeuwen, Sterre en ik hebben vanaf een heerlijk plekje toegekeken naar t mooie tafereel en ondertussen goede gesprekken gehad. Is zo bijzonder om te merken hoe je in zo korte tijd zo goede vriendschap op te bouwen, verbazen we ons allebei over, maar is ook heel leuk dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden! Zondag beetje uitkunnen slapen, maar moest mijn cadeautje nog inpakken, kaart schrijven, kamer versieren, een ballon die in je gezicht klapt, is geen prettig gevoel. 's Middags zijn we uiteten geweest voor de verjaardag van mijn Spaanse mama. Was echt heel gezellig geweest en Maria vond de versierde kamer, de George Clooney kaart, en t fotolijstje gelukkig heel leuk. Verder nog met Bente en thuis geskypet, blog geschreven, huiswerk gemaakt en ga zo Arabisch eten bij mijn Spaanse broers, ben benieuwd!

Un gran beso, Sanne ♥

P.S. Helaas is er vandaag een einde gekomen aan mijn dropvoorraad, maar ik heb gelukkig nog hagelslag ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 12347

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 08 Februari 2014

Taalcursus Salamanca

05 Februari 2017 - 30 November -0001

Estudiar en Granada

Landen bezocht: