Week 9 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Januari 2014 | Spanje, Salamanca

Ten eerste wil ik even beginnen met iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen! ☺☺☺
Dinsdag heb ik lekker uit kunnen slapen en heerlijk nagenoten van mijn daagjes met papa. Ik had weer een hoop foto’s uit te zoeken en er moest nog een blog geschreven worden natuurlijk.
’s Avonds na het had ik nog even geskypet met mijn vriendinnetjes Eva en Lisanne, toen snel doorgegaan naar een vriend van mij, Ram en om 12 uur waren we net op tijd op Plaza Mayor om daar het nieuwe jaar in te luiden. In Spanje is het de traditie om met iedere klokslag een druif te eten en dit brengt dan geluk voor het nieuwe jaar. Daar stond ik dan klaar met mijn druiven, beetje jammer was dat er pitten in de druiven zaten, dus dat druiven eten ging niet helemaal zoals gepland, het was werd meer een pitjes uit tuffen spektakel, maar dat maakt niet uit! We waren trouwens niet de enige op Plaza Mayor er waren kinderen, jongeren en ook de oudere mensen feestten vrolijk mee. Zo was er een groep jongeren gezellig aan t dansen en zingen en gewoon samen met een groep oudere dames, leuk om te zien. Vervolgens zijn we naar een kroeg toe gegaan en bij binnenkomst kregen we een leuk pakket met een slinger, muts, toeter, masker etc. super leuk! Ik vond de toeter natuurlijk helemaal geweldig tot ergernis van een aantal mensen, van mijn toeter was aan t eind van de avond dan ook niet veel meer over. Maar t was heel gezellig en ook nog een aantal bekende tegengekomen en doorgefeest tot in de late uurtjes!
Woensdag werd ik wakker en toen ging het eigenlijk allemaal prima, maar in het begin van de middag voelde ik me echt ellendig en ik was helaas ziek. Ja ja, ik weet wat jullie denken, pff ziek, haha een kater zul je bedoelen, maar nee ik had ontzettend last van mij buik en heb de hele dag in mijn bedje doorgebracht. Eerst nog even met oma en mijn familie geskypet, maar zelfs daar was ik te beroerd voor. ’s Avonds een tweede poging met alleen thuis gedaan en ik was gelukkig wat beter aanspreekbaar en daarna nog even met monique geskypet. De volgende dag voelde ik me al iets beter en kon ik ook weer eten. ’s Avonds na t eten naar de nieuwjaarsbijeenkomst bij Fay thuis, via Skype natuurlijk, gegaan. Heb weer ontzettend veel gelachen en t leek net gewoon of ik bij ze aan tafel zat, de tijd vloog voorbij!
Vrijdag voelde ik me weer veel beter, dus werd tijd om weer eens naar buiten te gaan. Had om 16:00 met Ram afgesproken en toen zijn we lekker een stukje gaan wandelen. Op een gegeven waren we even ergens gaan zitten en er kwam een jongen naar ons toe om te vragen of we een foto wilde maken, dus toen raakte we in gesprek en t was een Duitse jongen die op een kleine rondreis door Spanje was en voor 2 dagen in Salamanca zo waren we een half uur verder en nog geen foto gemaakt, altijd leuk om zo spontaan mensen tegen te komen! Later nog lekker chocolade met churos op, ik bedoel we moeten het jaar wel goed beginnen. ’s Avonds nog opstap geweest, was alleen niet zo druk, maar toevallig kwamen we die Duitse jongen weer tegen en die was met 2 japanners en daar de rest van de avond mee doorgebracht. Ondanks dat t niet zo druk was een hele leuke avond gehad waarin ik veel gelachen heb om van alles en nog wat. Geslaagde avond!
De volgende dag was ik toch wel moe en besloot het maar rustig aan te doen vandaag. ’s Avonds nog met Sanne geskypet en heb ook haar lastig gevallen met al mijn webcam trucks, het hoogtepunt was toch wel toen we kruisje rondje gingen spelen met mijn tekentalenten, kortom t was gezellig.
Toen nog even lekker een frisse neus gehaald, echt ik hou van Plaza Mayor, zeker ’s avonds met de verlichting en de kerstmuziek die je op de achtergrond hoort en de mensen op straat. Heerlijk ☺
Verder nog een klein geluksmomentje toen ik ‘Wie is de Mol’ terug kon kijken, ik bedoel hoe leuk is dat. Dit jaar wilde ik ook weer sportief beginnen, dus zondagmorgen even naar de sportschool geweest. Ben nu net terug van de optocht voor de Drie Koningen of op z’n Spaans 'la Cabalgata de los Reyes Magos'. Was heel leuk om een keer mee te maken. Er was een fanfare, er waren wagens met mensen die snoep gooide alle kinders, maar zeker ook de ouders op de grond om al t snoep te verzamelen, haha en aan t einde van de stoet waren de drie wagens voor de drie koningen. Op Plaza Mayor hebben ze vanop t balkon van het gemeentehuis nog gezwaaid naar alle kindjes op het plein, wat trouwens bijna helemaal vol stond!, en hielden ze nog een korte toespraak! Vanavond nog een keertje feesten, want morgen is het voor mij nog een vrije dag, omdat drie koningen hier als een officiële feestdag wordt gezien. De kinderen hier dan ook cadeautjes krijgen en de winkel waren vandaag over ‘Roscónes de Reyes’, een speciaal gebak wat deze dag wordt gegeten.
Dinsdag begint de school weer en stiekem heb ik wel heel erg veel zin om weer aan de slag te gaan en weer nieuwe mensen te ontmoeten.
Op naar mijn 5 laatste weekjes…
Tot slot wil ik iedereen voor morgen weer een goede start wensen!

Un gran beso, Sanne ♥

  • 06 Januari 2014 - 15:25

    Wilmique:

    lieve Sanne,
    voor jou ook een heel goed, gezond en gelukkig
    2014 toegewenst.
    groetjes Wilmique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 12349

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 08 Februari 2014

Taalcursus Salamanca

05 Februari 2017 - 30 November -0001

Estudiar en Granada

Landen bezocht: