Week 14 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu

Week 14

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Februari 2014 | Spanje, Salamanca

Zo daar zit ik dan weer thuis op de bank. Mijn laatste weekje in Salamanca is voorbijgevlogen, net als de rest van de tijd daar, maar wat heb ik het onwijs naar mijn zin gehad. Speciaal voor al mijn trouwe lezers voor de laatste keer een blog over mijn weekje in Salamanca, over de reis terug naar Nederland en mijn thuiskomst!

Maandag was er weer een gewoon dagje school. Mijn grammatica klasje was hetzelfde en mijn docente had ik ook mijn eerste maand, super leuk. Voor communicatie zat ik in een andere klas met als lerares Isabel. Ze begon de week met bonuspunten want ze had chocolaatjes meegenomen, jammie!!!! Maandagmiddag ben ik naar mijn laatste zumbalesje geweest. Was erg leuk geweest en heb genoten van alle lesje die ik heb gehad. Daarna ben ik met Sterre wat gaan drinken in een tentje waar we wel vaker kwamen. s Avonds ben ik nog tapas gaan eten met Julien. We hebben wat rondgelopen door de stad en zijn bij twee voor mij onbekende barretjes gekomen en geëindigd bij mijn favoriete barretje. Was een gezellig avondje met lekkere tapas!
Dinsdagmiddags ben ik met Sterre langs wat winkeltjes gegaan en heb ik mijn I love Salamanca shirt bemachtigd en dit is wel een hele speciale geworden, want op de achterkant van t shirt staat mijn naam. Woehoeeee me so happy. Speciaal shirt voor een speciale tijd!
Uiteindelijk nog wat gaan drinken samen en daar kwamen we nog 2 bekende tegen, hahaha
Mijn Spaanse broer, Ahmed, was jarig vandaag en hij vierde zijn verjaardag met familie (Spaanse familie dan he) en vrienden in een restaurant. Het was een ontzettend leuke avond geweest. Woensdagmiddag was t na het eten weer tijd voor t spelletje 4 op een rij met een van mijn broers en ja hoor ik had gewonnen, haha vond hij wat minder leuk. Verder ben ik nog een klein stukje gaan wandelen en vervolgens naar mijn laatste conferentie geweest. Was weer erg interessant en t was voor mij goed te volgen. Leuk om dan terug te denken aan mijn eerste conferentie waarvan ik hooguit een klein deel snapte. s Avonds met Sterre, Ruben en een andere jongen ergens wat gaan eten. Daarna zijn we nog een drankje gaan doen en daar kwamen we Julie en Melissa nog tegen. Heb weer genoten van een leuk avondje.
Toen was het alweer donderdag mijn laatste dagje op school het was een gewoon lesdagje geweest. In de pauzes heb ik de momenten genomen om met een aantal leraren en vrienden en vriendinnen op de foto te gaan. Tijdens communicatie les heb ik mijn diploma ontvangen die aangeeft dat ik het niveau A2.2 heb afgesloten en de les afgesloten met nog een kleine rondleiding door de school langs alle prachtig geschilderde lokalen met elk hun eigen thema, van Salamanca tot schrijvers. Erg leuk om dat allemaal nog eens gezien te hebben. Na school thuis gegeten en vervolgens naar het busstation gegaan om mama daar op te halen. Ik vond het heel leuk om haar weer te zien en om mama ook nog kunnen laten zien hoe mijn leventje hier was. We zijn eerst terug naar huis gegaan waar mijn twee mama’s elkaar eindelijk konden ontmoeten, vonden ze en ik trouwens ook erg leuk. Helaas was het weer iets minder prettig, harde wind en regen. Toch zijn we even Salamanca ingegaan en hebben we genoten van heerlijke chocolate con churros. Daarna zijn we ergens anders heengegaan om een kopje thee te drinken en daar kwamen we twee van mijn broers tegen! Was heel gezellig geweest. ’s Avonds zijn mama en ik samen met Sterre tapas gaan eten in mijn favoriete tentje en het was ontzettend gezellig geweest. Sterre’s gezicht was prachtig toen ze haar pot pindakaas kreeg, dat van Klaas later die avond ook. Want na het tapas eten waren we door gegaan naar het appartement en zo had mama ook veel van mijn vrienden kunnen ontmoeten. Super tof. Daarna heb ik mama netjes terug naar huis gebracht en ben ik teruggegaan en zijn we vervolgens de stad in gegaan en heb ik nog een keer genoten van het Salamancaanse nachtleven!
De volgende morgen gewoon vroeg op en terwijl mama bezig was met mijn koffer inpakken, tja dat is het voordeel ervan als je mama er dan is haha, ben ik kaartjes gaan schrijven voor een aantal mensen. Vervolgens zijn mama en ik om 1 uur naar school gegaan. Daar heb ik drop uitkunnen delen, afscheid kunnen nemen van leraren en vrienden. Dit was vooral een erg leuk afscheid geweest. Daarna hebben mama en ik onze laatste wandeling door Salamanca gemaakt en heb ik afscheid genomen van het oh zo mooie Plaza Mayor. Toen thuis voor de laatste keer samen kunnen eten. Na het eten heb ik van mijn ene broer, Ibrahim, een paar oorbellen gekregen, van Hakim en Ahmed een super mooie sjaal en van Japanner een Japanse waaier. Echt hele lieve en mooi cadeaus. Vervolgens voor de laatste keer tegen al mijn broers 4 op een rij gespeeld, op zn minst een keer van allemaal gewonnen, haha. Uiteindelijk was het dan tijd om van mijn broers afscheid te nemen, dit was vond ik wat minder leuk, want ben zo blij om te zeggen dat die jongens mijn broers zijn! Echt toppers. Na nog even gezellig aan tafel gekletst te hebben met Maria, was het toch echt tijd om te gaan. Nog een rondje door het huis gelopen en nog een laatste blik in mijn kamertje geworpen. Het moment om van Maria afscheid te nemen was erg zwaar en emotioneel. Ben haar zo ontzettend dankbaar voor alle liefde en warmte die ze mij heeft gegeven om me zo thuis te kunnen voelen en mezelf te kunnen zijn daar. Vervolgens gingen mama en ik naar het busstation waar Sterre, Klaas, Ram en Jon waren gekomen om daar afscheid te kunnen nemen. Na nog even gezellig gekletst en gelachen te hebben en ze kunnen verblijden met een salmiak lolly was het ook tijd om van mijn super goede vriendjes afscheid te nemen, ook daar heb ik een paar traantjes moeten laten.
Vervolgens de bus ingestapt en een goede reis naar Madrid gehad, daar met de metro naar het vliegveld gehaald, daar opgehaald en toen door naar het hotel gegaan.

De volgende morgen naar het vliegveld gegaan en daar is alles goed gegaan en voor ik t wist zat ik al in het vliegtuig naar huis. In Eindhoven stond papa ons al op te wachten en toen lekker naar huis. Daar ben ik op Gonnie en Eline afgerend en was enorm blij ze weer te zien, maar toen ik de woonkamer in liep was er nog een grotere verassing. Daar stonden mijn vrienden me opwachten, ik had dit echt niet verwacht en heb een ontzettend leuke middag en avond gehad met drop, bitterballen en een hoop gezelligheid! ’s Nachts een heerlijk nachtje in mijn bedje op mijn eigen kamer gehad en heb ontzettend lekker geslapen.

Zo dit was m dan het einde van mijn blog. Ik wil iedereen super bedanken voor het lezen! Heb er ook van genoten om de mensen thuis op deze manier op de hoogte te houden van mijn leventje daar in Salamanca en ook om te zien dat er elke week weer mensen waren die mijn blog gelezen hebben.


Muchas gracias y un gran beso, Sanne ♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1413
Totaal aantal bezoekers 12335

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 08 Februari 2014

Taalcursus Salamanca

05 Februari 2017 - 30 November -0001

Estudiar en Granada

Landen bezocht: