Week 13 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu

Week 13

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Februari 2014 | Spanje, Salamanca

Zo dit wordt dan mijn laatste blog die ik vanuit Salamanca zal schrijven, heel raar om dit te beseffen. Was een weekje wat in het teken stond van leren, leuke dingen en ook al laatste dingen doen….

Maandag was mijn docente die ik normaal had ziek en hadden we een vervangende docente, Reyes. Ik heb haar al een keer een weekje gehad en ze is zo hilarisch. Zo vliegt zelfs een grammatica lesje zo voorbij. ’s Middags was het tijd voor zumba en het leuke was dat ik Ram in de sportschool tegenkwam en hij wilde eigenlijk wel een keertje meedoen, dus ik hem overgehaald en zo hebben we dus samen meegedaan. Later op de dag is Sterre nog gezellig bij mij thuis langsgekomen en had ze ook het geluk om Maria te ontmoeten.
Dinsdagmiddag ben ik samen met Sterre ergens een drankje gaan doen en Klaas liep toevallig voorbij en die is toen gezellig bij ons aangeschoven! Tis altijd zo gezellig met hun, we kunnen over van alles en nog wat praten en ik kan me niet een gesprek herinneren dat we niet hebben moeten lachen! Daarna ben ik snel doorgegaan naar zumba en vanavond gingen we samen met het groepje van Segovia eten en Elisa, Italiaans meisje, had voor ons een heerlijke pasta gemaakt! Verder hebben we er ons eigen karaoke avondje van gemaakt en heb ik ontzettend veel gelachen en gezongen ☺
Woensdag stond in het teken van studeren, want donderdag was de grammaticatoets. Op school nog mijn laatste vraagjes kunnen stellen en heel de dag bezig geweest met alle stof nog eens door te nemen en nog een paar keer te oefenen. Hoort er ook bij!
Donderdagochtend had ik dan de toets, omdat ik het niveau al een keer eerder had gedaan zaten er een aantal opdrachten tussen die ik de vorige keer ook had gehad, maar ook nog een aantal nieuwe, maar het ging voor mijn gevoel op zich wel goed. Om vervolgens te ontspannen hebben we bij communicatie les eerst een Spaans liedje geleerd en daarna gingen we pictionary doen. Ik was echt een ramp met tekenen, heel de klas lag dubbel om mijn stier en ik moet ook toegeven, die was echt mislukt, haha. ‘s Middags konden we gaan vieren dat we onze toets gemaakt hadden en samen met Sterre en Klaas wat gaan drinken! Daarna ben ik doorgegaan naar zumba jaja goed bezig he, gewoon drie keer deze week naar zumba geweest. Toen door naar huis waar Maria zei ja je broers vragen of je komt eten, dus ik heb weer lekker Arabisch gegeten. Alleen dit keer heb ik maar niet met mijn handen gegeten. Vervolgens door gegaan naar t appartement en daarna uitgeweest. Was weer eens een heel gezellig avondje.
Alleen de vrijdagochtend wat het iets minder op school. Het grammaticagedeelte ging nog wel alleen bij communicatie had ik even een dipje maar dat kwam gelukkig allemaal weer goed toen we de les afsloten met pictionary , vandaag waren mijn tekenkunsten gelukkig wat beter! Maar goed ik heb mijn grammaticatoets in ieder geval heel goed gemaakt; ‘sobresaliente’ dat betekent zoiets als uitstekend. Thuis beetje gezellig gekletst met alle mensen die er nu in huis zijn, eerst gezellig met mijn broers, daarna met het Noorse stel dat er voor een weekje was en toen nog met de twee Italiaanse meisje. Weer een gezellige boel deze week in huis ☺ Daarna ben ik lekker op mijn bedje gaan liggen en heb ik een heerlijke siësta gehouden. ’s Avonds heb ik Wie is de Mol van vorige week nog teruggekeken en toen ben ik op tijd gaan slapen.

Zaterdagochtend eerst uitkunnen slapen en vervolgens ben ik samen met Sterre een uurtje gaan sporten. Het leuke is dan dat we ook echt sporten en niet alleen maar kletsen ofzo. ’s Middags na het eten ging ik naar de kapper toe, mijn haar was wel weer erg lang en de kapper is hier een stuk goedkoper dan in Nederland, dus daar ging ik dan vol goede moed naar een kapper die een docent op school had aangeraden. Het ging eigenlijk allemaal heel goed totdat ik thuis kwam en Maria er toevallig was en zei dat het de ene kant langer was dan de andere kant. Dus ik in de spiegel kijken en ja het was inderdaad ongelijk. Dat heb ik dan weer en vond het echt niet tof, dus ik tegen Maria gezegd dat ik terug wilde gaan en heb gevraagd of ze voor de zekerheid met mij mee wilde gaan. Dat wilde ze natuurlijk wel en zo zijn we samen teruggegaan en hebben ze bij de kapper mijn haar netjes gelijk geknipt. Daarna kon ik weer opgelucht ademhalen, maar ik denk niet dat ik nog zo snel naar een kapper in het buitenland ga, haha. In ieder geval weer een avontuur beleefd, haha. Vervolgens hadden we met een groepje afgesproken om wat te gaan drinken, was heel tof geweest. Daarna ben ik nog mee geweest naar t appartement, waar ik nog heb gekletst en gelachen met Klaas en Ram. Toen naar huis om avond te eten en daarna weer terug naar t appartement. Ik ben echt iets superleuks te weten gekomen. De Nederlandse en Noorweegse taal hebben een gemeenschappelijk woord, zwangerschapsgymnastiek hahahaha ik kwam niet meer bij van het lachen toen ik dit hoorde. Je zou maar een gemeenschappelijke woord hebben. Aan het eind van de nacht mijn eerste afscheid genomen van iemand die deze week gaat reizen en pas weer terugkomt als ik al weg ben. Was best wel raar en onwerkelijk.
Zondag heerlijk uitgeslapen, ’s middags ook voor de laatste keer geskypet met thuis en gaan wandelen met Ram, weer een aantal oude en nieuwe plekjes bezocht, daarna zijn we nog ergens wat gaan drinken. Was een van onze tradities die ik graag nog een keer wilde herhalen.

Weer een weekje voorbij gevlogen en nu op naar mijn laatste weekje Salamanca..... zal er nog maar goed van genieten ☺☺☺

Un gran beso, Sanne ♥

  • 02 Februari 2014 - 21:30

    Kim:

    Succes je laatste weekje daar!!
    17 februari meedoen met de wedstrijd?? ; )

  • 05 Februari 2014 - 07:08

    Trudy:

    Nou Sanne,

    geniet maar van je laatste week met als leuke afsluiting Cecile die je komt ophalen. Zal wel raar zijn hè?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 12334

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 08 Februari 2014

Taalcursus Salamanca

05 Februari 2017 - 30 November -0001

Estudiar en Granada

Landen bezocht: