Week 10 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sanne Erp - WaarBenJij.nu

Week 10

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Januari 2014 | Spanje, Salamanca

Zondagavond waren Ram, Klaas (een nieuwe Nederlandse jongen, die trouwens uit Breda komt, niet dat ik m kende, maar wat is de wereld toch klein zie je maar weer!) en ik nog even uitgeweest. Alleen er waren niet echt veel mensen in de stad dus was niet zo laat geworden, maar zeker niet minder gezellig. Ben de drie koningen nog tegen gekomen en ja dan mag een leuke foto natuurlijk niet ontbreken, ik weet t, ik ben toch zo’n toerist, haha.

Maandag had ik nog een extra dagje vrij vanwege de feestdag ‘Los Tres Reyes Magos’. ’s Middags nog even gestudeerd om mijn Spaanse kennis weer even op te frissen, vervolgens nog even met Kim geskypet en ’s avonds nog even naar buiten geweest voor een frisse neus. Voor de laatste keer kunnen genieten van de kerststal en de mooie verlichting op Plaza Mayor. Toen op tijd naar bed gegaan, want wilde wel beetje fit op school komen de eerste dag. Een nieuwe start van het jaar blijft toch altijd een beetje speciaal vind ik en was vooral benieuwd of er veel nieuwe studenten zouden komen, zouden ze aardig zijn, zouden ze mij aardig vinden, in wat voor klas kom in terecht ,welke leraren heb ik en dat soort dingen. Dus ook een klein beetje zenuwachtig verscheen ik maandag op school, maar heb natuurlijk om niks druk gemaakt. Was meteen vertrouwd om op school te komen en veel van mijn leraren kwamen naar me toe om een gelukkig nieuw jaar te wensen, te vragen hoe de vakantie en ohja hoe waren de daagjes met je vader, zo leuk hoe betrokken ze allemaal zijn! Ik had dezelfde leraren als voor de vakantie en in de klas zitten twee nieuwe meisjes uit de Verenigde Staten. Weekje school vloog zoals gewoonlijk weer zo voorbij, heb weer een hoop geleerd en weer van alles en nog wat besproken tijdens de communicatielessen, van bloemblaadjes tot de eigenschappen van je ideale man!
Op school ook weer een hoop oude bekende gezien en weer een hoop nieuwe mensen, in de pauzes druk bezig om bij te kletsen met iedereen! Doordat de school weer is begonnen is er ook weer wat meer ritme thuis, op de Japanner na dan, want die zit zoals gewoonlijk 24/7 op zijn kamer. Maar met eten komen mijn Spaanse broers tenminste weer opdagen en dat gaat van grapjes tot hele serieuze gesprekken, erg leuk en interessant.
Ook buiten school weer lekker actief bezig geweest deze week. Zo ben ik dinsdagavond weer naar zumba geweest, ik vind het echt zo leuk om te doen en zo heel slecht gaat t gelukkig niet eens. Verder ’s avonds nog wat gaan drinken met een Nederlands meisje Sterre, is ook super aardig en weer leuk om hier een vriendinnetje te hebben en verder gingen ook nog twee Amerikaanse meisjes, een Amerikaanse jongen, Klaas en Ram mee, was weer gezellig en we zijn uiteindelijk nog beland in de kroeg. Woensdag was een dag om nooit te vergeten. We waren namelijk wat gaan drinken in ‘Bruin Cafe Erasmus’ laten ze daar nou net bitterballen hebben, OMG t was zo lekker, ik heb zo genoten en was voor eventjes in de hemel. Oh oh wat had ik dit gemist zeg, maar ik kan nog uren doorpraten over lekker en hemels ze wel waren, maar dat gaan we dus niet doen, haha.
Donderdag was er een ‘kook klas’ voor het maken sangria. Het leuke was dat het weer anders was dan de vorige keer en nu kon ik er ook meer van begrijpen. Was in ieder geval een erg leuk lesje en veel gelachen, tja dat zijn nou de effecten van sangria, nee grapje, haha. Vervolgens doorgegaan naar een conferentie en was weer erg interessant, toen snel naar huis omgekleed en toen door naar de sportschool, helaas geen zumba dit keer, maar t was steps, een keer nooit meer, vond er geen zak aan, maar heb netjes volgehouden. ’s Avonds hadden we afgesproken in t appartement van een vriend en daar hebben we eerst gezellig gezeten en vervolgens lekker gefeest.
Toen was het weer weekend! Vrijdagmiddag nog naar de sportschool geweest en dat heb ik de rest van het weekend kunnen voelen, madre mia. Vrijdagavond lekker rustig aan gedaan en Wie is de Mol teruggekeken en daarna lekker gaan slapen, moest weer even bijtanken voor de rest van het weekend. Zaterdagochtend heb ik besloten om even een stukje te gaan wandelen, want het was super mooi, blauwe lucht en zon, dit is helaas niet elke dag, ook Salamanca kent veel wolken, wind en kou, dus moest er maar even goed van genieten vandaag. Ben naar de andere kant van de rivier gelopen en daar lekker op een bankje in de zon gezeten om te genieten van het prachtige uitzicht, de foto’s zeggen meer dan duizend woorden. ’s Middags ben ik nog met Sterre en de Amerikaanse meisjes naar het park gegaan, maar heb toen vooral met Sterre gekletst en vervolgens nog wat gedronken op Plaza Mayor. Was echt heel gezellig en we hebben lekker kunnen kletsen! ’s Avonds zijn we met een groep heerlijk tapas gaan eten en ’s avonds natuurlijk weer gaan stappen. Was echt een heel leuke avond en gezellige avond. En zo zie je maar weer als je aardig bent voor andere krijg je er ook wat voor terug. Zo was ik namelijk op de wc en ik raakte in gesprek met de andere vrouw die er was, bleek het de barvrouw te zijn, hallo gratis shotje. ☺☺☺
Zondag was een echte skype dag na de lunch weer even met het thuisfront geskypet, vervolgens weer veel gelachen met monique op Skype, toen nog heel kort met Bente en daarna nog met Amber. Ik had het er maar druk mee, vandaar dat mijn blog van deze week nogal werd uitgesteld tot het laatste moment.

Aan t begin van de week kon ik alleen maar hopen dat mijn week en weekend er nu zo uit zouden gaan zien en zo ben blij en vereerd dat ik weer zulke leuke en lieve mensen heb mogen ontmoeten, maar ook dankbaar dat mijn oude vrienden, Spaanse broers en mijn lieve Spaanse mama er nog zijn. Ik geniet nog steeds elke dag van dat ik hier ben en dat zal ik blijven doen tot het eind!

Un gran beso, Sanne ♥

  • 13 Januari 2014 - 09:24

    Tessa:

    Hee Sanne,
    Wat leuk weer om te lezen :) En ook erg leuk om de foto's te zien!
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Lekker studeren én stappen, dat is een mooie voorbereiding op je studententijd hier ;)
    Succes weer deze week!

  • 13 Januari 2014 - 19:10

    Dorien Van Erp:

    Hoi Sanne,

    Weer helemaal bij gelezen en wat een leuke verhalen. Ook je foto´s zijn mooi en leuk te zien.
    Nog heel veel plezier deze laatste weken en ik ben erg benieuwd naar de real life verhalen.

    Groetjes Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 12332

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 08 Februari 2014

Taalcursus Salamanca

05 Februari 2017 - 30 November -0001

Estudiar en Granada

Landen bezocht: